onsdag 16 maj 2007

Stadsutflykt

Solen sken från en klarblå himmel och trots att vinden ven ordentligt om knuten var det bara att bara att ge sig iväg ut. På grund av en nästan sömnlös natt var morgonen och förmiddagen extra trög och väl ute, med kameran i högsta hugg, vad skådar i väster? Kolsvarta moln och det var bara en tidsfråga innan regnet åter skulle falla över stan. Som om inte det var nog tog batterierna slut i kameran... Men lite tur ska man ju ha i livet. Jag sprang på en kompis där i regnet och vi slank in på ett av stans alla kaféer. Där stannade vi tills det slutat regna - ungefär två och en halv timma senare :)


Några bilder blev det trots allt och undra om inte Eva från Nässelblom & Choklad har någon idé om vad man kan använda de här söta och lite nötaktiga fröna. För det är väl frön, eller? Är jag i Slottsskogen eller Skatås brukar jag i alla fall smaska lite på dom, bara sådär a naturell. Eva som förövrigt är en flitig bloggare om diverse ingredienser från våra trädgårdar, diken och naturen omkring oss har en massa tips och idéer om vad man kan göra med det mesta gröna omkring oss. Själv har jag svårt att hittat ställen mitt i stan där exempelvis nässlor är ok att plocka. Det växer en massa i diken och väggrenar men känns inte helt lockande att plocka med sig därifrån.



En vanlig syn igår eftermiddag, när regnet upphört, som fick mig att undrade om det inte snöat på sina ställen...

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

tur att du träffade en kompis. Då blev din utflykt trevlig trots allt. vad kul att du skriver om min blogg. Jag har tänkt att skriva om de små goda fröna, men det får bli nästa vecka. Just nu har jag fullt upp med planering för frukost, lunch och middag för ca 30 vuxna och barn i fyra dagar. Inte min starka sida... Vi ska bo på kollo och kommer att hjälpas åt med matlagningen med allt som ska planeras och inhandlas känns just nu oöverstigligt. Trevlig helg!

Åsa sa...

Eva - ser fram mot fler spännande tips och idéer på all världens olika, roliga ingredienser från dig! Hoppas du överlevt helgen med allt matfixande. En utmaning som heter duga!

Related Posts with Thumbnails