lördag 10 mars 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Nässelblom & Choklad! Jag tänkte anta utmaningen och gör därför följande inlägg. Så här går utmaningen till. Den utmanade skriver sex egendomliga saker om sig själv samt en beskrivning av reglerna. Vidare skall sex andra bloggare utmanas. Viktigt är att kommentera i de utmanades bloggar att just de är utmanade och att de kan läsa mer på ens egen blogg för mer information. Glöm inte heller lista de du utmanar i din blogg. Liksom Nässelblom & Choklad skriver är det lite svårt eftersom man själv inte riktigt tycker man har konstiga eller egendomliga saker för sig. Men håll till godo, här kommer några av mina små egendomligheter:

# Gömmer choklad för mig själv i hopp om att jag skall glömma av att jag har den i skåpet (vilket faktiskt har hänt, om än väldigt sällan)
# Sätter lökar, rensar ogräs och odlar egna kryddor på min odlingsplätt på gården och njuter varje vår av att se knopparna brista (fast jag bor i lägenhet mitt i stan)
# Blir irriterad på folk som går på cykelbanan och inte flyttar på sig när jag plingar. Kan till och med ibland tänka fula tankar om dom.
# Tittar hellre på någon samhällsdebatt än Melodifestivalen.
# Tar lite längre tid än de flesta andra att göra mig klar och komma iväg från en plats till en annan (vilket ofta får andra att pusta och stöna lite väl högljutt).
# Föredrar mat- och trädgårdsböcker framför en deckare av exempelvis Lisa Marklund


Ett litet krux med denna utmaning är att jag inte har sex andra bloggare att utmana… Vet inte vad det får för konsekvenser… Förhoppningsvis inga. Jag har i alla fall delat med mig av några små egendomligheter jag dras med :)

Jag utmanar: Anders/Rymdninja, Tina/Tintelin Magnus/i Amsterdam /.../ och tre till

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Mat- och trädgårdsböcker låter mycket trevligare än deckare, tycker jag också. Och att försöka odla så gott man kan i stan låter också som en mycket sympatisk egendomlighet! Kul att du antog utmaningen.

Related Posts with Thumbnails