onsdag 17 november 2010

Miss Meister förfaller

Förfallet är ett faktum. En otrygg tillvaro, gratisarbete på heltid, en hyfsad sträng diet, mycket träning och inte många vakna timmar i hemmet har medfört att min supergoda hemmakokade rabarber- och hallonsylt i tysthet stått och möglat i sin burk. Dock har plommonmarmeladen från Aspen inte gjort det vilket jag då förmodar har en ansenligt större mängd socker i sig :/ Dessutom växer sig grönsakerna vilda i kylen, andra ruttnar. Det är förfärligt vad jag saknar att laga mat för dagen! Avskyr att värma matlådan i mikron på praktiken varje dag.

Ganska fascinerande ändå med mögel tycker jag. Något som växer och frodas fast jag inte medvetet planterat något, inte vattnat, rensat eller hållit efter på något sätt så sprider sig möglet som värsta ogräset. Tur att det ändå var så lite kvar i burken ;-)

2 kommentarer:

@Spisat sa...

Ja, det är bara att beklaga men du avrundar inlägget med en kul vinkel ;)
Ta en extra lakritsglögg för att dämpa med vet ja! Kram!

Åsa sa...

Spisat - fick handla en ny flaska lakritsglögg idag :/ Lär ju bli ruinerad om en vecka eller två...
För övrigt är livet delvis av val mellan pest och kolera men oxå delvis kul, spännande och jag gillar det. Utan jobb och inkomst får man vara tacksam för och ta vara på det lilla i tillvaron :-)

Related Posts with Thumbnails