torsdag 21 juni 2007

Oh, vad skönt med regn!



Nä, jag är inte galen men faktiskt - det är skönt med regn nu. Det är en svår tid för mig att vistas utomhus nu. Bilderna visar på mina absoluta fienden just nu. Jag nyser konstant, ögonen kliar, rinner och klibbar igen emellanåt. Skinnet på näsan är farligt tunt då den kliar och rinner. Kliar gör det också i halsen och örgångarna (eller var det nu är) vilket gör mig smått tokig. Visst, jag käkar piller, droppar vätska i ögonen som svider nästintill outhärdligt. Nässprayen funkar inte då näsan blöder mer än vanligt då... Kanske inte så konstigt att tycker det är skönt med mulet väder och regn. Just runt midsommar är som brukligt den värsta tiden. Har varken plockat ängsblommor eller haft krans i håret på över 20 år. Och att sitta i parken med picknick el dyl är det inte tal om.



Fast såklart skulle det ju naturligtvis vara kul om solen sken på oss alla på midsommar. Att vi alla skulle vara goa och glada som vi säger här i Götet. Och tänk vad kul om vi bara för en dag skulle glömma allt annat och bara ranta runt i ringen. Ska försöka få ihop receptet på en smaskens grön sås till laxen i morgon. Återkommer med det så fort jag kan :)


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails