onsdag 20 juni 2007

Signalrött i rabatten



Ser ni där - någonstans in i det det blålila havet - där skymtar något rött! Mmmmmums! Årets första smultron :) Ojojoj, och nu dröjer det väl inte länge innan jordgubbarna kommer. Hrm, eller vad är det här? Var är mina gubbar? Grannens är ju redan stora om än lite vita och bleka förstås men hos mig ser det klent ut. Jag nöjer mig med ett par smultron så länge så får vi se längre fram.

Förresten - är det någon som vet vilken sort blomman är? Trodde först det var Campanula av någon variant. Murklockan kanske. Men blommorna är ju inte riktigt som en klocka. Jag hittar inte riktigt något som liknar den i blomböckerna.




Ibland står det helt stilla i odlingen och ibland rusar det iväg så jag till och med missar en del. De frön jag satte för ett tag sedan verkar inte ha bråttom precis. Det ser fortfarande lika jordigt ut som sist... Vill ni se på odling av diverse mat föreslår jag därför en titt hos K. Där gror och knakar det som bara den! Det kan också hända att en och annan snok dyker upp.



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails