tisdag 13 april 2010

Exposion i odlingslotten och allergichock på g


På påskaftonen vart det premiär för, och stora rensardagen, i min odlingslott. Bara en vecka senare är krokusarna nästan utblommade! Nu väntar jag bara på tulpanerna och de fina kungsängsliljorna. Missade ju förra vårsäsongen så det ska bli spännande att se vad som kommer upp. Minns inte riktigt var jag har grävt ner allt. Men allra mest väntar jag på rabarbern som ligger i startgropen att veckla ut sig. Snart blir det paj igen!!! Med rabarber så det står härliga till!

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Vilka underbara bilder, Åsa! Krokusarna riktigt lyser! Jag har också sett röda rabarberknoppar på g. Visst är det något speciellt med de första primörerna?
Tycker fröken Dill

Åsa sa...

Fröken Dill - Tack! Ja vårsolen är ganska skarp och det blir äntligen lite liv i både odlingslotten och bilderna än med bara kamerablixten till hjälp.
Det är tyvärr väldigt dåliga förhållanden att odla här så jag är superglad för rabarberna som bara verkar bli större och större för varje år. Fö är det bara lite kryddor och mest perenner av olika slag.

Related Posts with Thumbnails