fredag 30 april 2010

Osmakligare kan det inte bli!

Har ni sett på maken!? Detta är så osmakligt att jag höll på att vända direkt. Om jag bara inte var trött, hungrig och bara var tvungen att ha mina morötter skulle jag tagit mig till en annan butik i stan. Första bilden är tagen 30 januari i år och den andra så sent som den 18 mars. Det värsta var att det liksom nästan inte går att komma in i butiken utan att passera här (måste isf gå igenom kassorna in juh) och det syns inte riktigt förrän man är mitt i de automatiska spärrarna :/

Och det är ju inte ens reklam för kött - utan för bröd! Alltså, inte för att jag nu inte äter kött - så himla kinkig är jag inte - men tycker uppstoppade djur är bland det äckligaste jag vet. Jag har inga traumatiska erfarenheter eller så från det och kan på ett sätt tycka det är rätt fascinerande att se och studera riktiga djur på så nära håll som man aldrig ute i naturen skulle ha möjlighet att göra.
Men ändå, detta är verkligen superäckligt! Första gången stod där två renar och så försvann de. Phew. Men strax därefter står en jäkla uppstoppad björn där så och ska "bjuda" på bröd. Jag tappade iaf brödlusten helt efter det. Rös och fick kalla kårar varje gång jag gick in i butiken när de var där. Hoppas verkligen det var sista gången jag ska behöva uppleva ett så motbjudande och taktlösa reklamjippo!

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Inget för mig heller. Tur att de inte sammankopplat djuren med köttförsäljning utan med landskapet. Men uppstoppade djur är inte kul att behöva se ändå... Visst har det börjat grönska ordentligt de sista dagarna. Känner mig som om jag halkat bort lite från bloggandet. Man kommer av sig helt ibland. Ha det skönt i vårsolen! Kram/Eva

Åsa sa...

Tja, Polarbröd är ju "klassisk norrländsk mjukkaka" som de skriver på sin hemsida och har ju renen i sin logga. Men alltså Fazer? Vad har deras bröd med björnar att göra? Jag tänker mig såklart landskapet också men egentligen tycker jag faktiskt det skulle passa bättre med djur just på köttavdelningen. Varför inte ha en uppstoppad gris eller ko vid köttdisken så folk får se vad det är de köper?
Alldeles för många som liksom tappat avståndet mellan "råvaror" och det vi lägger i matkorgarna i butiken.

Related Posts with Thumbnails