tisdag 14 februari 2012

Kärlek eller inte kärlek, det är frågan


Idag, en av världens förmodligen största amerikanskinspirerande kommersiella jippo, och en kan endast önska skolbarnen här slipper den läskiga kortbytartraditionen som kan ta sig obehagliga uttryck. Jag menar, tänk bara på alla dolda förväntningar.
Jag är på intet sätt emot kärlek, även om jag många gånger tycker den verkar överskattad och endast en utopi vi alla längtar efter men aldrig egentligen når fram till. Att bli glad och tacksam över både små och stora glada tillrop på livets väg och att visa uppskattning för vad det månde vara, tror jag vi alla skulle må bra av om vi var bättre på. Att vi helt enkelt var lite snällare mot varandra. Men lismande, tillgjord älskvärdhet och ett av det stora kortföretaget påtvingat beteende, är däremot inget som ligger för mig.




R.I.P. Whitney Houston


Bilden ovan är lånad från bästa xkcd


***

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

I mina barns skola gav de barnen lov en alla hjärtans-dag och de senaste åren har de kört idrottsdag för att det inte ska bli sådär. Det verkar fungera mycket bättre när de är uppdelade i olika grupper och gör olika aktiviteter i stället. Helt galet att det ska behövas. Skickar dig en cyberkram och önskar dig styrka, energi och kärlek. Önskar att jag hade en magisk ande som gav mig möjlighet att önska saker...

Åsa sa...

Eva - <3 Den där magiska anden skulle inte vara helt fel. Men det kommer bli bra igen. Så många gånger i livet jag insett att livet är som det är och har lärt mig leva med det. Iland blir jag bara så brutalt påmind om hur det står till. Då blir det lite tungt att andas.

Related Posts with Thumbnails