lördag 14 november 2009

och på tal om flaskvatten...

...måste jag bara dela med mig av denna lilla film. Jag har tidigare skrivit om det här med flaskvatten och senast igår skrev jag med en del länkar med till intressanta inlägg om vår flaskvattenförbrukning. Filmen Tapped är producerad av Sarah Gibson som även gjort bl a Small Town Gay Bar och I.O.U.S.A och Stephanie Soechtig som också är regissör. I filmen undersöker hon flaskvattenindustrin. llt från plastflaskeproducenterna och ut till haven där allt fler plasflaskor hamnar. Mer om själva plasten och de gifter som finns däri varav ett ämne som på engelska heter Bisphenol-A (BPA) (vilket får mig att tänka på PET men alltså, kemi på engelska är definitivt inte min starka sida, heter säkert polycarbonate eller nått på änglich) hittar ni under fliken "the Issues" på filmens hemsida.

Längre version finns och går att beställa från Tapped the Movie. Där hittar du även fler klipp från filmen. Det är absolut en film jag skulle vilja se hela av. Någon som har den? känner till eller planerar att ha visning? Hör gärna av er i så fall.


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails