måndag 23 november 2009

I'm not a paper cup


För den uppmärksamme kanske redan sett att jag fikar i pappersmuggar - NOT! Det är en av mina absoluta favoritprylar jag köpte med mig från USA. "I'm not a paper cup" är en kaffemugg gjord i porslin, med ett lock av silikon. Muggen är utformad precis som en av de otaliga pappersmuggar många av oss bär med oss i farten från allehanda kaféer och coffee shops. Decor Craft Inc. DCi står bakom både tillverkning och distribution av denna coola mugg. Den är också gjord på ett så fiffigt sätt att den har isoleringsförmåga som en termos med dubbla väggar och blir inte heller så het som ett glas eller vanlig mugg att hålla i.
I USA har de "löst" ännu ett problem med varma papperskaffemuggar - en extra "pappershållare" att trä utanpå pappersmuggen, eller paper sleeves som de kallar dem. Ja det löser väl det fantastiskt stora problemet att hålla en varm mugg utan att det ska bli för obehagligt för handen dess fingrar (obs, ironi!). MEN, för det är ett stort men, varför ännu en pappersförbrukningsvara? DCi har såklart även en lösning för detta :-) En likadan porslinsmugg, utan termoeffekten, och med en silicon sleeve!




Och som om det inte var nog med denna replika av pappersmuggarna finns även lösa silikonlock att köpa till. De säljs i 2-pack och ett av locken är svart! Svart lock som också det är ganska vanligt på alla pappersmuggarna. Vad jag inte sett är mönstrade porslinsmuggar. Eller muggar med kafékedjornas loggor på. Det dröjer nog inte länge innan de kommer förstås.
Kanske är denna härliga mugg ingen som helst nyhet för er. Kanske släpade jag med mig på tok för mycket bagage hem då jag inte bara köpte en till mig själv utan såg den som den perfekta presenten och hade flera med mig...
Jag är inte den mest shoppinggalna person och vet inte ens om de t o m finns här hemma!? Vi dricker ju som bekant en hel del kaffe så jag skulle inte bli förvånad! De kanske inte är lika oömma och lättvindiga att ta med som de termosmuggar med handtag som finns, utan passar kanske mer för hemmabruk eller på jobbet. Kanske ett julklappstips för någon?

4 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Kul idé! jag har aldrig sett sådana här i Sverige, men är inte heller så shoppingorienterad. Har tyvärr varit dålig på att kika in, verkar ha konstant tidsbrist...

Åsa sa...

Nässelblom & choklad - Javisst är den fin. Den är min dagliga följeslagare här framför datorn. Minskar nog spillrisken också ;-)
Var tvungen att googla lite idag och hittar den faktiskt på en del webbutiker (som jag inte ens visste fanns!!!) där den kan beställas.

Och du, tidsbrist tycker jag låter helt ok ändå - då har du ju annat att pyssla med än att sitta och bläddra bland alla bloggar :-)

görel sa...

Smart! Varför såg inte jag den när jag var i USA nu sist? Jag får nog be syster min leta upp en tills hennes nästa Sverigebesök.

Åsa sa...

Görel - ja, absolut! Gör det :-) De går att beställa på Amazon tror jag men jag hittade dom i en mataffär (Lazy Acres). Kanske finns på Trader Joe's, Whole Food eller nej, vänta, de där köksaffärerna...inte Crate&Barrel men ...åh, jag kommer inte på namnet nu. De finns nog iaf lite överallt. Locken t ex köpte jag på Urban Outfitters :-)

Related Posts with Thumbnails