fredag 27 maj 2011

Edamame och test av vegburgare


Som sagt. Mina matlagningsambitioner är allt annat än höga nu. Att klockan nu är 01:30 och jag ska upp 06:30 orkar jag inte bry mig om. Tanken slog mig just att jag dessvärre måste ta tillvara på den halvfärdiga maten i kylen som jag förberett under veckan och jag som inte kommer vara hemma så mycket nu på några dagar. Hrm, kanske lika bra att stanna uppe hela natten...

Nyss letade jag efter något jag redan glömt och hittade istället en för mig ny vegburgare. Jordnötsbiffar från ekko gourmet food. Intressant. De innehåller kikärtor, jordnötter, morötter, zucchini, lök, potatisstärkelse, chili, spiskummin, salt och peppar. Men jag ska i ärlighetens namn säga att den biffen inte är särskilt upphetsande. Väldigt mycket chili, som visserligen är gott, men det är liksom bara chili. Biffen är också mjuk och gick sönder lätt i stekpannan men är bra mycket godare i konsistensen än t ex Hälsans kök gourmetburgare som ibland kan tyckas lite gummiaktig. Så nu vet jag det i alla fall. Fyra luncher/middagar har jag i alla fall fått ut ur paketet. Serverad, som på bilderna, med sobanudlar och edamamebönor.


Jag skall tillägga att jag inte är någon stor hejare för köttliknande vegetariska matpåhitt men ibland när det brister och jag ätit upp alla redan kokade bönor osv och bara måste ha mer proteinalternativ till hands för att inte falla i fällan att koka trippla portioner pasta och äta rakt upp och ned. Att biffarna är laktosfria, glutenfria, veganska och utan konserveringsmedel är såklart riktigt toppen men i övrigt inget jag kommer längta efter direkt. Hur som helst - bra snabbmat som är guld värd emellanåt.


Smaklig spis!



***

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails