torsdag 9 oktober 2008

Satsumas, satsumas, satsumas...


Jag fullkomligt frossar i dessa godsaker! Tyvärr hittar jag inga rättvisemärkta satsumas, tror inte de ens är ekologiska heller, men jag kan bara inte motstå dom. Det är inte alltid lätt att veta vilka som är vilken - satsumas, mandariner och clementiner. Men egentligen behöver man bara lägga satsumas på minnet då de aldrig sviker. Gula och ibland lite grönaktiga i det tunna skalet ska dom vara. Och vad heter de egentligen i plural? Satsumas? Eller satsumor?

Jag utlovade ju tidigare i veckan att skriva en del om Rättvisemärkt/Fairtrade. Men ack, jag har tagit mig vatten över huvudet och försöker slå knut på mig själv för att hinna med allt. Jag lovar att skriva mer om ett par dagar. Men lite tips kan ni ju alltid få under tiden på Rättvisemärkt mat. Såg igår att Hemköp säljer Rättvisemärkta bananer för 19:90/kg denna veckan!
Urtekram är ett danskt matvarumärke med många goda produkter. Förutom att de är ekologiska finns en hel del Fairtrade-märkta produkter. Denna juice är supergod och för att inte tala om kaffet! Urtekram hittar ni bland annat i välsorterade butiker och hälsokostaffärer.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails