torsdag 2 oktober 2008

"You've got big dreams? You want fame? Well, fame costs. And right here is where you start paying - in sweat!"

Jag kan bara inte låta bli! Detta handlar definitivt inte om mat men wow! Hade inte jag det trevligt och njöt i fulla muggar under nästan två timmar här i soffan igår kväll? Jojo minsann. Vinnaren blev till slut Joshua. Trodde faktiskt att Twitch skulle ta hem det men alltså, kolla in killens höga hopp!!!!

Om jag fick leva om mitt liv skulle jag aldrig slutat dansa. Först ville jag bli balettdansös när jag var liten. Dansade jazzbalett och gick sedan över till sportgymnastik. När jag växte upp fanns ju knappt ens hip hop och än mindre visste vi vad det var. Jag hade absolut hittat min gengre där är jag övertygad om. Kan idag känna hur det liksom rycker i benen när jag lyssnar till bra hip hop. Däremot gick ju den fantastiska dansserien Fame på tv. Och gymnastiklärarinnan Lydia, självaste Debbie Allen, som ju varit domare i tidigare säsonger av programmet, har bl a sin egna Dance Academy. Och visst föll tankarna på Leroy när Joshua entrar dansgolvet? :)
Så drömma kan man ju alltid göra :) För att inte tala om hur mycket det går att njuta av titta på absolut helt fantastisk dans!






Titta och njut!

2 kommentarer:

Chanderton sa...

Coolt. :)
Här är lite "äkta" vara från Sovjettiden.
Sjukt bra. Blir bättre och bättre vars filmen lider.

http://www.youtube.com/watch?v=5WpYWpN0VXU

/Christopher

Åsa sa...

Christopher - Välkommen hit!
Heheh, det var inga dåliga dansare! Och de är ju just det - professionella dansare - till skillnad från Twitch och Joshua som båda är självlärda street dancers.

Lustigt att de första kommentarerna mellan en matbloggare till en annan blev om dans :)

Related Posts with Thumbnails