måndag 6 oktober 2008

Fairtrade Fokus


Ni stockholmare som befann er vid Stureplan idag vid lunch blev säkert bjudna på en och annan överraskning från Rättvisemärkt. Men alla göteborgare, misströsta inte! Det kommer under följande två veckor finnas gott om platser och tillfällen där ni kan provsmaka rättvisemärkt kaffe, juice, te, choklad - både varm drickchoklad och chokladkakor, Geobars, Flapjacks och annat gott.
Och missa för allt i världen inte Rättvis handelsforum 2008 som äger rum den 17-18 oktober på (Nya) Pedagogen i Göteborg. Se till att komma i tid till seminarierna då det är gratis inträde för alla och först till kvarn som gäller! Dock kan ni boka plats på storseminaret Etik vid upphandling & inköp inom offentlig sektor. Se schema här.


Som den Rättvismärktambassadör jag är har jag intentionen att under följande veckor göra inlägg här i bloggen och reda ut ett och annat vad gäller Rättvisemärkt och Fairtrade. Jag kommer till exempel försöka svara på frågor som vad är Rättvisemärkt? Varför så dyrt? Kan man kontrollera om produkterna verkligen är Rättvisemärkta? Är det samma sak som rättvis handel? och så vidare. Har ni egna frågor så skriv gärna den/de i kommentaren så lovar jag att återkomma med svar så gott jag kan.


Håll utkik efter Rättvisemärkt/Fairtrade när du handlar!

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Bra idé, det finns nog en hel del frågor och undringar kring detta. Du har en liten utmärkelse att hämta på min blogg.

Åsa sa...

nässelblom & choklad - Åh, men tack vad gullig du är!
Och nu vet jag bara inte vad jag tagit mig för, tiden är som uppslukad och jag hinner ju inte med de viktiga Fairtradeinläggen! Det kommer mer nästa vecka hoppas jag.

Related Posts with Thumbnails