tisdag 25 januari 2011

Ryska dockor och andra (o)roliga saker



Klicka på bilden och läs mer om kakstämpeln.
Bilden är lånad från CoolStuff.se

Och titta här vilken rolig måttsats! Ryska dockor som hel, halv och en kvarts kopp. Den är dessvärre i cup och inte deciliter. Eller ja, det kanske är tur ändå. Det finns så mycket onödigt att önska sig men ack så lite medel att försörja sig med. Wow! Designer Giftware har hur många fina och roliga köksprylar som helst. Särskilt sådana man inte visste sig kunna vara utan innan man har klickat sig runt på deras sida vill säga.

Röda Sten för nästan exakt ett år sedan

Det råder lite matbloggstorka här. Inte för att jag inte äter men det är mycket rester och långt ifrån några sammansatta maträtter. Jag försöker styra upp lite saker på flera håll. Både fysiskt och psykiskt. Inget särskilt spännande men det känns som att jag håller på att flyta ut i någon oformlig atomsamling och vet snart inte längre vilket ben jag ska stå på eller i vilken riktning jag ska gå.
Håller bland annat på att äta ur både frys och skafferi. I söndags lyckades jag till slut frosta av frysen, vilket jag haft i tankarna sedan långt innan jul. Har varken uteplats, balkong eller ens någon kylväska så jag vill ha så lite kvar som möjligt att förvara med ett par kylklampar i kylen under tiden frysen frostas av. Nu är det bara att lägga bönor i blöt och göra storkok. Av någon outgrundlig anledning har jag på känn att det inte kommer bli så många spännande och aptitliga foton och inlägg på maten som kommer lagas hos Miss Meister ett tag framöver. Tur ändå att hela receptsamligen finns att hämta idéer ifrån under tiden :)


Och vem skulle inte vilja har ha det här förträffliga förklädet på sig i köket ;)


***

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilket fantastiskt vacker foto!

Håller själv på med en massa vardagsmat som jag skrivit om förut. Inte mycket till blogg-material. Tvingar mig själv att skriva om det, ändå; med någon twist, när det går...

Åsa sa...

Annika - tack! Det är betydligt gråare, smutsigare och disigare här nu än vid den här tiden förra året. Känner mig nästan snuvad på vintern då det mest varit glashal is här.

Ja, det är onekligen svårt att hitta på nytt hela tiden eftersom mycket är just vardagsmat och favoriterna gör man gärna om och om igen. Fast trots allt är det väl ändå det som är grejen och den enes vardagsmat kan bli den andres variation :)

Related Posts with Thumbnails