fredag 29 augusti 2008

Flera korianderälskare

Visst blir man glad när man hittar sina likasinnade där ute i världen. Jag vet att jag inte är ensam om att gilla koriander riktigt ordentligt. Vissa har ju till och med lyckan att ha trädgården full av egenodlad sådan! Kan fortfarande bli irriterad när jag läser recept som allt för ofta poängterar att koriandern kan bytas ut mot bladpersilja. Jag förstår det bara inte. Det är inte för att bladpersilja skulle smaka illa eller så, utan snarare för att det är en helt annan ört och inte på något sätt, förutom kanske lite till utseendet, liknar koriander. Och jo, jag vet att det finns de som inte gillar koriander. Det finns t o m en särskild sida för de som hatar koriander, men då kan man ju laga något annat istället där persilja passar bättre. För inte skulle salsan vara detsamma med bladpersilja istället för koriander!

Kan inte låta bli att bjuda er på en liten fredagsfilm med härliga Manjula som flera gånger bjuder in oss i hennes indiska kök.


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails