fredag 1 augusti 2008

En dag på stranden


Jo, det har ju blivit lite glesare med inläggen under juli. Det har varit lite annat som lockat. Faktum är att solen skinit från en blå himmel och värmen är nästintill olidlig när den ligger runt 30 grader. Alltså, man kan ju inte säga vi i Göteborg är direkt bortskämda med sol och värme av det här slaget. Kanske har vi dock stigit i solligan efter denna veckan. Annars finns vi ju som vanligt bland de sista - de med minst antal timmar sol alltså. Vid senaste räkningen låg Göteborg 3:e sist!
Så, det finns inget annat att göra än att ligga och slappa vid havet. Havet som fö har uppnått hela 23 grader! Idag bär det åter av till stranden och tevattnet kokar just ute i köket. Ska packa färdigt och sätta mig på cykeln inom kort :)


Ses snart igen!

2 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag tycker det är helt underbart när vi får sånt här soligt och härligt väder, det är vi ju inte direkt bortskämda med i Sverige. Jag har njutit i fulla drag här på landet av att veta att det är så varmt och skönt och solsäkert en tid framåt att jag faktiskt kan välja att sitta i skuggan istället för i solen, som jag normalt sett alltid jagar... =) Och för att inte tala om att ta cykeln ner till badbryggan bara ett par minuter bort och ta sig ett dopp i den varma sjön! Och det låter ju härligt att havet är så varmt också!

Åsa sa...

Åh hej Helena! Jag har tagit lite "semester" från ordlös onsdag och lite bloggande också. Såg din bild från förra veckan med snö i Norge. Vilka kontraster! Nästan som nu då vi solade och badade bara för ett par dagar sedan och nu öser regnet ner och det är storm i byarna. Jag är ändå glad att jag faktiskt bara låg på en brygga i ett par dagar och lapade sol :)

Related Posts with Thumbnails