fredag 31 januari 2014

En skänk från ovan

Obs att programmet på bilden är från 2011
Njae, kanske inte bokstavligen från ovan. Men nästan. Från ca 70 mil nordost kom tidigare i veckan ett lite bidrag som gjort att jag hängt en del på filmfestivalen i veckan. Festivalen som av någon anledning tagit det internationellt klingande namnet Göteborg International Film Festival. Att försöka sig på att göra någotsånär kvalificerat val bland de i runda slängar 500 filmer som visas under årets upplaga är omöjligt. När valen trots allt är gjorda upptäcker en att flera filmer redan är utsålda och då är det bara att börja pussla om igen.
Omslag 2014 - av Pussy Riot
Osten på översta bilden minns jag inte längre namnet på. Inte heller har jag bloggat om den eller ens påbörjat inlägg (vilket många gånger fungerar som anteckningsblock). Kanske för att den egentligen inte var så god eller för att filmfestival är rätt så begränsat. Det året var jag inte heller på någon film och som tvångsplacerad, utan några som helst goda framtidsutsikter, goffade jag ost. 

Den hade i alla fall tranbär i sig och konsistensen var lite som mittemellan en mjuk hårdost och en hård mjukost. Det var då. Nu är nu. Har aldrig ätit eller ens velat äta den igen. Trots ett och annat bakslag lever jag idag till största delen utan ost. Mår så mycket bättre. Intentionen inför 2014 är att fortsätta undvika ost så mycket det går. 
Om detta nu var twitter skulle jag tagga med #giff #hälsa #måbra #träning #vegan

Trevlig helg!

* * *

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails