torsdag 25 september 2008

Senaste tillskottet i min bokfamilj - i mormors berså


Har ni sett vad jag har hemma på bordet nu då? Jorå, ett alldeles eget - och signerat - exemplar av Kinna och Märthas bakbok i mormors berså fem generationers bröd bakverk & tårtor. Hur kul som helst att träffa Kinna i egen hög person idag :) Och som bonus fick jag även träffa lillasyster Elina som formgivit boken och som även hon har en egen blogg.

Som utställare för Rädda Barnens nya kampanj och utställning Rewrite the Future, i monter H03:21 på internationella torget, hade jag förmånen att vara på bokmässan redan idag. Den var öppen bara för branschfolk (dvs alla som arbetar med eller är verksamma inom utbildning/kunskap, dokumentation, information och kultur) idag och öppnar kl 14:00 i morgon (idag) fredag för alla. Och då passade jag på att ta vägen förbi monter E02:02 för att träffa Kinna och köpa boken. Jag har såklart inte hunnit baka något ur den än men den kan varmt rekommenderas ändå! Flera recept påminner mig om min egen mormor och mammas goda kakor. Så alla ni som kommer till bokmässan under helgen har ett absolut måste - att vika av mot E-hallen och hitta Kleftad förlag i monter E02:02 under helgen.
Missa inte heller frukostarna som det bjuds på både lördag och söndag morgon, på internationella torget.


Vi ses!

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Lika härligt att träffa dig. Så himla kul! Tack för teet, jag sitter just nu och njuter av det.

kram!

Related Posts with Thumbnails