söndag 29 augusti 2010

Världens kantarellställe


Inte behöver man ge sig ut i skogen för att hitta guld - det räcker att ta en tur på stan ;-) Njae, det har väl sin tjusning att dra på gummistövlarna och ge sig ut, långt bort till det där gömstället man aldrig någonsin ens yppar det minsta om. Jag är ju ingen större svampälskare (för gummig konsistens liksom räkor och kräftor mm) men jag har faktiskt plockat svamp - här. I år står jag över det äventyret och det blir nog inget gult guld i stekpannan alls för min del. Men för er som vill är mitt bästa kantarelltips i all enkelhet att smörsteka ett gäng färska svampar och servera på en skiva gott bröd. Sipmle as that! Eller så steker du dom med lite lök också.



God svamplycka önskar jag er!

2 kommentarer:

@Receptomaten sa...

Här i våran lilla stad kostar gula kantareller 79 kr kilot, misstänkt billigt... Självlysande kanske?

Åsa sa...

Receptomaten - oj, ja nästan halva priset som i butiken jag fotade (känd för att vara ganska billig) men det är ju onekligen bättre att skylta med ett billit hektopris än det dyrare kilopriset. Konsumenter är skrämmande lättlurade ändå ;-)

Related Posts with Thumbnails