onsdag 25 augusti 2010

Yoghurtsås med dill och rödlök


Mitt Internet svajar. Förra veckan var jag mer eller mindre helt utan i tre dagar. Sen kommer det och går. Ett antal telefonköer och varierande ton i samtalen med bredbandsleverantören och de har lovat att skicka mig ett sms när det hela är ordnat. Idag onsdag är jag inne på nionde dagen och fortfarande inget sms. Jag är ändå glad, och så länge jag kommer ut på nätet så är allt ok. Risken lurar dock hela tiden runt hörnet att helt plötsligt ramla ut.
Därför blir det ett kort kort inlägg idag med ett superenkelt komplement till den kokta potatisen.



Yoghurtsås med dill och rödlök

1 dl turkisk yoghurt
1-2 tsk honungsdijonsenap
(alt 1 tsk dijonsenap och 1 tsk honung)
1 liten färsk rödlök, finhackad
5-10 kapris, hackade
1 dillkrona
salt
svartpeppar


Blanda yoghurt och honungsdijonsenap. Har du ingen sådan så ta vanlig dijon och lite honung istället. Hacka löken fint, kaprisen lite grövre och blanda med yoghurten. Ta en färsk dillkrona och gnugga av de små fröna på toppen direkt i yoghurtblandningen. Blanda samman allt och smaka av med salt och peppar. Servera till nykokt färskpotatis.


Smaklig spis!

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Hej vännen!
Hoppas att din sommar varit bra och att allt är ok. Stort grattis till din vinst i Paper Chef - vad kul! Det måste kännas riktigt häftigt att vinna. Du är väl värd det också. Försökte kommentera på den posten men det fungerade inte. Som du märkt har jag varit helt frånvarande i bloggandet denna sommar. Brukar ändå göra något inlägg ibland - men det var faktiskt skönt att ha en total paus från datorn. Nu är det kul att kika in och uppdatera mig. Ska förhoppningsvis komma igång igen men först måste jag få ordning på en del annat som vardagen för med sig. Kram/Eva

Åsa sa...

Eva! men detta är bara för häftigt! Jag tänkte på dig hela dagen igår. Var och tränade och tänkte att jag bara måste maila dig när jag kom hem. Så när jag öppnade mailen senare så har du skrivit till mig!!! :D

Tyvärr är mitt Internet så svajigt (ngt comhem säger sig jobba med) och rätt som det är har jag hamnat offline vilket hände igår så därför blev det svar först idag.

Jag borde också ha haft paus från inte bara bloggen utan nätet, fb twitter och allt annat men det känns som att jag "fuskar" och har hela tiden pressen på mig att kolla jobb osv så bara efter ett par dagar vill jag logga in mig igen. Ganska ineffektiv förstås och jag får bara svårare och svårare att få saker gjorda. Eller det tar snarare längre och längre tid. Jag förstår inte hur en del bloggare hinner med som har jobb, barn, familj mm när jag som inte har något av det tycker det kräver mycket tid och tar en hel del energi. Ta din tid och din takt.

Vad konstigt att det inte gick att kommentera på posten. Säkert bara ett tillfälligt strul. Det strular ibland när jag inte har loggat in mig på själva bloggersidan (räcker tydligen inte med bara Google/gmailen) då får jag logga in extra här i commentaren.
Hahha, så galet kul med Paper Chef! Det var det sista jag räknade med. Jag var mest glad och stolt över att jag fått ihop inlägget på engelska och så gick jag och vann :-) Jag rekommenderar verkligen paprikasåsen - jag har använt den till pasta, potatis, linser och ja till vad som helst helt enkelt. Något av det godaste jag gjort på länge. Förmodligen är den väl inte så nyttig då eftersom jag slukade den ;-) Fast olivolja och kokosmjölk kan inte vara helt fel.

Nässelblom och choklad sa...

Det var ju perfekt. När sådant händer måste det ändå bero på någon slags mental överföring...Ja, jag tycker det är superkul att du vann. Får väl ta och testa paprikasåsen. Det där med att hinna är något som gör mig helt stressad. Hur är det möjligt att hinna allt? Jag gillar verkligen blogglivet men tycker att det var skönt att ha en totalpaus utan att få dåligt samvete för det. Det är lätt att försvinna bort i internets värld för det finns så mycket roligt att titta på. Nu när jag haft min paus har jag fått lite motvilja mot att sitta framför datorn - men nu behöver jag sitta här och jobba. Jag ska nog även försöka komma igång med bloggen. Men det känns som om man ska vara mer frekvent med sitt bloggande - fast det finns det förstås inget tvång på. Jag lagar naturligtvis mat varje dag men endera så hinner jag inte fotografera eller så lagar jag något som inte känns så nytt. Det finns så många bloggar idag...Desto häftigare att du vann. Ha en riktigt bra vecka! Kram/Eva

Related Posts with Thumbnails