fredag 13 juli 2012

Alla borde ha en egen tomte


 
Mina vänner och läsare, historien om Hugh, den ostfyllda zucchiniblomman och mina smultronställen är inte slut än. I veckan fick jag mig en glad överraskning då jag (efter en tids förträngning) tog mig en titt i min brevbox. Det är knappt jag tror det är sant men min personliga tomte/goda fe har varit i farten igen! Kan ni gissa vad som låg där i ett stort brunt kuvert?


Rätt gissat! Jamen ni förstår. Det är som att Hanna är värsta tankeläsaren :) (även om jag eventuellt kan ha hintat lite om Hugh, Det goda livet och hans bok på twitter, långt innan jag äntligen fått ihop inlägg och postat här i bloggen). Jag säger då det, det är något speciellt med de där britterna.Och då menar jag inte bara Pias fina britter utan också dem jag skrev om här och när jag ändå är igång kan jag lika gärna slänga in lite musik också, även om sångaren nu råkar vara amerikan så resten bland de störtsa av britter. Passar bra till kvällen då det hackas och röres om i grytorna, särskilt om det regnar ute.

Tusen tack, Hanna! Den kommer sannolikt bli välanvänd i Miss Meisters kök :)

Ni kan ju gissa vad jag gör klockan 18:15 ikväll ;) 


Trevlig helg!

***

 

2 kommentarer:

Kim sa...

Härligt att ha en liten tomte! (förutom de man har på loftet då...) Hoppas att få se några av bokens recept här på bloggen!

Åsa sa...

Kim - hehe, ja och min tomte är den allra bästa!
Redan några timmar innan detta inlägg postades, så postades ett recept från boken. Eller ja, jag visste inte att det fanns i boken eftersom jag hittade hans recept på nätet. Flera av recepten till serien finns på River Cottages hemsida alt Channel 4 som visat serien i brittisk tv. Men inget går upp som att bläddra i en kokbok, sprängfylld med härliga bilder och enkla, goda vegetariska recept!

Related Posts with Thumbnails