torsdag 19 juli 2012

Mango- och currylassi

Okej. Det är ingen riktig lassi som främst består av yoghurt, vatten, salt och kryddor, men definitivt inspirerad av sådan. Man kan säga att jag egentligen gjort lite av en blandning mellan de traditionella salta lassi och de mer söta med frukt i. För några veckor sedan fick Miss Meister som bekant en hel del mango att göra slut på. Inte för att de inte är goda att sluka som precis som de är men tänkte ändå jag skulle passa på att göra något nytt av dem. En kombination jag själv aldrig smakat.

Så, det föll sig inte bättre än att jag en dag mixade fruktköttet av en mango med några matskedar turkisk yoghurt och kryddade med curry (och då menar jag såklart inte maträtten utan kryddblandningen) salt och lite spiskummin. Det blev en riktigt god sås och lite tjockare än en lassi eftersom jag inte hade något vatten i. Servera tillsammans med till exempel ugnsrostad sötpotatis och en enklare variant av stekt kokosgrönkål.



Smaklig spis!


***

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails