onsdag 15 augusti 2007

Ordlös onsdag


Nejma i Marocko

10 kommentarer:

Åsa sa...

Bilden är tagen i år, på midsommardagen, mitt inne i centrala Göteborg. Det svängde härligt om slagverksorkestern Kiriaka och publiken svajade lite diskret på höften. Den lilla pojken var så fascinerad av slagverkarna och stod länge helt stilla framför dom och bara tittade.
Tack för att du tog dig tid och titta en stund på min bild.

Pumita sa...

Hej Åsa! Det var en rolig bild! Väntade bara på att pojken skulle börja dansa. ;)

Har aldrig hört talas om Kiriaka förut. Är det deras logo som är på trummorna eller vad betyder det?

Fin blogg i övrigt också! Kul att du gör reklam för Rättvisemärkt. :)
/Johanna

Åsa sa...

Vill dansa!

Anonym sa...

Åh, jag blir danssugen bara av att se bilden. Häftigt. Det ser roligt ut.

Nejma sa...

Kul att det börjat komma flera slagverksgrupper nu. Jag tycker att det är så coolt.

Bilden är verkligen jättebra! Man riktigt ser hur den lille killen koncentrerar sej på att inte missa en enda detalj av skådespelet. En blivande trumslagare kanske?

Välkommen till Ordlös Onsdag!

Nejma

Nässelblom och choklad sa...

Vilken underbar bild!

Anonym sa...

Jag tycker det ser ut som om han står i givakt. Gulligt

Åsa sa...

pumita - Visst är det loggan på trummorna men även själva slagorkesterns namn - Kiriaka - vilka varit lite varstans i världen och spelat. Och ja,han rörde sig en del också lite senare :)

åsa - det gjorde jag! Och pojken också, och hela orkestern rörde sig till och med!

barajagjohanna - Solen sken och alla var på glatt humör så det var verkligen svårt att stå still!

nejma - Tack! Har tittat in på Ordlös Onsdag ett par gånger men det har aldrig blivit av på riktigt förrän nu.
Haha, kanske blir han det en dag. I alla fall blev han nog imponerad av pengarna de samlade in som han senare var påväg att hämta ur hatten.

nässelblom&choklad - En solig dag i Göteborg. Kan det bli mer underbart ;)

marianne - ja, han var verkligen helt stilla långa stunder. Mycket imponerad

Kent Filppu sa...

Härlig bild. Synd att det inte var rörligt och med ljud.

Åsa sa...

kent filppu - jag har en videosnutt i kameran :) Vet bara inte hur jag ska göra för att få den in i bloggen...

Related Posts with Thumbnails