torsdag 23 augusti 2007

Timbuktu och Damn! såklart

Tur att jag döpt min blogg till Miss Meisters Mat Med Mera... Det finns ju så mycket mer i livet än mat ju och det är svårt att låta bli att dela med sig av det goda. Jag har fått roliga kommentarer till gårdagens bild på Ordlös Onsdag och tänkte bara klargöra en del om bilden idag. Och som marsala undrade kan jag bara svara att det definitivt inte handlar om masspsyko utan snarare som Eva från nässelblom & Choklad skrev så beskriver nog "lyckorus" stämningen mer. Under en kvart precis innan konserten öppnade sig himlen och regnet stod som spön i backen. Det slutade lagom till första tonerna av Timbuktu och regnade sen inte mer den kvällen :)
Måste erkänna att jag och min kompis M var lite i äldsta laget vad gäller publiken vars medelålder låg under 20. Men det är något speciellt och lite galet över hans konserter och man blir på himlans gott humör. Och det svänger riktigt ordentligt. Med funkbandet Damn! i bakgrunden kan det inte bli annat än röj. Kalaset till ära var konserten dessutom gratis :)

Kanske var det inte just denna låt som spelades när bilden är tagen men som han sjunger vill alla till himlen men få vill ju dö... (och du, Guava - det är inte den med han vars pappa var flygkapten ;) )




För övrigt så ordnar det sig, det gör det alltid... det löser sig...det kommer fixa sig till slut...det ordnar sig!


2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Det är ju det som är så bra att man faktiskt kan skriva om vad som helst i sin egen blogg. Vad kul att se Timbuktu, han är riktigt bra. Jag gillar texterna. Det verkar ha varit en lyckad kväll!

Åsa sa...

Eva - måste erkänna att det var väldigt länge sedan jag trängdes med så många och långa människor på en och samma plats så en och annan törn fick man ju sig. Men trots det och ösregnet kvarten innan konserten slutade det hela lyckligt! Håller med dig, det svänger inte bara utan han säger (sjunger) något vettigt också :)

Related Posts with Thumbnails