onsdag 29 augusti 2007

Ordlös Onsdag


Vem kommer här då?




Se här för fler ordlösa bilder.

19 kommentarer:

Admin sa...

DEN var rolig, annorlunda skuggbild.

Anonym sa...

Det ser ut som en jätte på promenad om man tittar en stund på bilden. En häftig effekt.

Anonym sa...

Till hiiiiimmeeeeleeeen.

Det tog mig nog sjutton minst sjutton minuter och tre tittar innan jag fattade vad det är. Och även när jag nu vet vad det egentligen är, så har jag svårt att fatta om jag inte koncentrerar mig riktigt ordentligt...

Ser ni den där trädmannen från Lord of the Rings som är på väg att kuta ut ur bild uppe till vänster?
Jäkligt bra.

Lisa Christensen sa...

Vilken spännande bild som man kan titta på länge och upptäcka nya saker. Tycker också att det ser ut som en jätte, men är det kanske fotografen...?

Nässelblom och choklad sa...

Visst måste det vara trädmannen! Häftig bild...

Anonym sa...

Jag har tittat och tittat och fascinerats över den bilden. Jag är ändå inte säker på vad jag ser. Den lille trädmannen som Guava såg ser jag med. Men är det en trädstam eller ett par ben som speglar sig?

Thomas & Jenny sa...

Häftig bild....

Lena sa...

Mysigt, lite sepia-känsla över färgerna.

Tiger sa...

Ben, speglade i pöl? Det är vad jag ser! Fräck bild!

Anonym sa...

Skum bild, men jag gillar den skarpt. Har kikat pa ett tag upptackt en helrad coola detaljer.

Sofia Eriksson sa...

Jag ser också ben som speglas i vattnet.

Sarah sa...

Fy vilken läskig bild!!! Tänkte med på träden i Sagan om ringen.

Anonym sa...

En otroligt spännande bild, där man upptäcker en mängd saker, fast det krävs sin lilla tid...

Åsa sa...

Den bilden var häftig!

Nejma sa...

En spännande bild! Den här kommer jag att komma tillbaka till, många gånger. För man upptäcker nya saker varje gång tycker jag.

Trädmannen ser jag också, hela bilden andas Sagan om Ringen tycker jag. Men så är ju jag Tolkien-frälst också. Har läst hela trilogin 3 gånger och fick den på DVD i födelsedagspresent. Så i höst ska jag se den många, många gånger.

Åsa sa...

Vad kul! Tack för alla era fina kommentarer! Håller med Lena som tycker det är lite sepiakänsla över bilden men tyvärr är det bara resultat av en grå och regnig sommar här i Göteborg ;)

Egentligen vet jag inte om jag ska avslöja bilden redan för som flera av er skriver ser man fler saker med tiden så...

...äh, jag ska berätta. Flera av er associerade visst till Sagan om ringen och nu måste jag då erkänna att jag varken sett någon av filmerna och inte heller läst böckerna...sorry... men visst är det träd! Men kanske inte just formen som exempelvis Guava liknade vid ngn trädman uppe i vänstra hörnet. Det är bara hörntoppen på ett stängsel som speglar sig. "frambenet" dock tillhör förmodligen tallen...tror jag...

Trots det lite dystra vädret blev jag själv fascinerad av vad jag såg under denna morgonpromenad. Liksom Marianne redan anat är det de två stora "benen" i själva verket ett träd :) (lite taskigt ljus ute för att få tillräcklig skugga) Och dom såg jag inte förrän jag stod där hukandes över en ganska geggig och lerig pöl mitt i vägen (hoppas ingen såg mig :S)och försökte fota en massa coola hjulspår och skoavtryck under vattenytan.

Så ibland när man minst anar det är det bra att ha kameran till hands :) Fota på mina vänner!

Anonym sa...

Spännande!

Kent Filppu sa...

Jag tyckte först att det såg ut som träd, men sedan som ben och efter nogrannare titt som träd igen. Tittar jag några gånger till så är det nog skorstenar :-).

En härlig bild som man måste fundera lite på.

Åsa sa...

Så kul med alla era funderingar om bilden. Att se den utan den bakgrund jag vet lämnar ju onekligen en del att klura kring. Speglingen blir ju en bild i sig och det som speglar sig är ju i verkligheten någonting annat :)

Related Posts with Thumbnails