torsdag 30 augusti 2007

I väntan på nått gott

Det har visst inte blivit så mycket mat på senaste tiden. Jag förstår inte var i det svåra ligger i att skriva ner recepten. För det är det som tar mest tid för mig. Och så är det bilderna såklart. Och så ska det funka ihop. Och så ska jag komma ihåg att skriva ner ingredienserna, mängden och tiden när jag lagar... hrm, jag får bara inte ihop det. Och nu sitter jag här med en hel drös av matbilder och ännu oskrivna texter och det finns dessutom ett och annat recept på pränt men så har jag missat att fota...

Här en liten anekdot från Stockholm Jazz Festival 2000. Min första och hittills enda gång på festivalen hade jag fördelen att få hänga bakom scenen så att säga. Och dra på trissor när denne man var på väg att äntra scenen så fick jag hälsa och ta i hand! Höll ju nästan på att svimma. Och gissa om jag väntade länge med att tvätta den handen ;) Så nu i väntans tider på lite mat, recept och inspiration får ni kolla in coola videon och njuta av denna fantastiska pianist!






Smaklig Spis!


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails