onsdag 22 augusti 2007

Ordlös Onsdag



Vill du veta mer om Ordlös Onsdag så ta en titt här.


17 kommentarer:

Åsa sa...

Bilden fångar ett tillfälle under en konsert på Kulturkalaset i Göteborg. En syn jag inte sett tidigare när alla liksom skakade och vred sina händer (vilket förstås inte syns på bild) och ett jubel som inte visste några gränser :) om man tittar riktigt noga syns en lite gestalt i ljuset med mikrofonen i högsta hugg... Kanske ville vi alla till himlen just då ;)

Anonym sa...

Kul bild. Vad var det för konsert?

Admin sa...

Jag tycker ni redan verkar vara i himlen... visst är konserter otroligt uppiggande för själen!

Marsala sa...

Masspsykos! Vem/vilka framkallar denna?

Anonym sa...

Var det Magnus Johansson? Till himmele-e-e-en, till himme-eee-le-en.
Han vars pappa var en flygkapten?

Det är den enda himmelen-sången jag kommer på nu.

Anonym sa...

En härlig bild, full med liv och extas!

Nässelblom och choklad sa...

Läcker bild. Tur att det är konsertlycka och inte masspsykos.

Kent Filppu sa...

Härlig bild med strålkastarljuset rakt in. Skön effekt. Dock ser det misstänkt religiöst ut :-).

Michael sa...

Konserter är något som jag saknar väldigt mycket. Visst händer det att det blir lite konserter här med, men inte lika mycket som hemma. Då var de klubb spelningar, festivals spelningar m.m..
Bilden får mig att minnas den underbara Arvika festivalen.

Anna-Karin sa...

Tuff bild! Så levande,så förväntansfull.

christel sa...

Härlig bild! Vilket drag de var på konserten!

Åsa sa...

Allt förmedlas i bikden, vilken känsla!

Åsa sa...

Marianne - Timbuktu och Damn! gästade Göteborgs Kulturkalas. Dryga timmen - alldeles gratis :)

Malée - Ja den var verkligen uppiggande. Det svängde ordentligt med hjälp av funkbandet Damn!

marsala - haha, med Timbuktu och Damn! på scenen är det allt annat än masspsykos.

Guava - Timbuktu sjunger om att alla vill till himlen men få vill ju dö...handlar lite om girighet och hur så många bara vill ha och tar men ger inget tillbaka.

mimo - ja det var liv och rörelse. Inte kunde man stå still en sekund. Grejen alla gjorde med händerna här har jag aldrig sett tidigare. Var väl ett tag sedan jag såg honom...

nässelblom & cholkad - Eller hur! Det blir inte så ofta nu för tiden jag går på konserter av denna kaliber men ibland behöver man en dos av trängsel, armbågar, regn, blåst, värme, svett, glädje och funkiga basgångar för att känna att man lever :)

Åsa sa...

oj, jag klickade visst på skicka lite för tidigt...

kent filppu - jag håller med dig och såg det när jag skrev om låttexten. Bilden tog jag främst för armarna men fick ju med ljuset och Jason mitt i prick :) Dock är säkerligen Timbuktu och Damn! allt annat än religiösa.

michael härensjö - Och tänk, den var gratis också! Man behöver nog lite konserter av det större slaget då och då. Trots all trängsel, knuffande, intesermannågotförmanärsåkort och allt det där som hör konserter till försvinner liksom i ljudet och rytmerna.

anna-karin - tack! Trots ösregnet precis innan konserten började stannade den där förväntan och spänningen kvar och vi levde verkligen den kvällen :)

christel - Ja men visst! Det var ju ös från första till sista stund! Var du också där?

åsa - Tack! Tog en del kort men de flesta blev mycket suddiga. Trots att alla liksom vred på händerna tycker jag det blev en del skärpa i bilden ändå. Kul med en till åsa :) undrade just när det skulle dyka upp en till.

Lisa Christensen sa...

Verkligen fint tagen bild! Gillar den jättemycket. Man känner ruset.

Anonym sa...

Härligt! Det svänger ända hit.

Åsa sa...

lisa - tack! ja, jag tror man behöver lite konsertstämning då och då.

desirée - Kul att du känner vibbarna ända till dig :)

Related Posts with Thumbnails