onsdag 1 augusti 2007

Frukostsmoothie



Under dagens morgonrunda fick jag stanna flera gånger för att jag helt enkelt inte kunde låta bli alla vildhallon! Som röda infrafläckar lyser de igenom de gröna buskarna och liksom bara ropar "Ät mig!" Tänk, jag har liksom nästan glömt av att det faktiskt är (har varit:/) sommar. Det har ju som bekant regnat en del och inte har det varit vidare varmt heller. Följaktligen har min (o)aktivitet varit ovanligt passiv vilket till min förskräckelse, dock inte helt oväntat, jag nyligen upptäckte har satt ordentliga spår i min kropp. Så nu har jag bestämt mig för att "leka" sommar! Och med hallonsmaken kvar i munnen började jag dagen med den värsta fruktdrinken till frukost.

Inspirerad av en vän som i början av sommaren bjöd på den mest fantastiska smoothie jag smakat på länge, använder jag numera avocado i mina fruktdrinkar. Liksom banan ger den en krämig textur på drinken men är lite friskare i smaken. Så, vad blandar man då i denna smoothie? Hallon skulle ju naturligtvis sitta fint men som vanligt glömmer jag ta med mig något att samla bären i när jag är ute. Jag får äta det jag kan på plats istället. Så väl hemma igen får man ta vad som finns helt enkelt. Finns det inte hallon i frysen kanske man har tur och hittar lite blåbär istället.



Frukostsmoothie
till 1 pers

ca 1 - 1/2 dl blåbär (frysta går bra men låt dom tina ordentligt)
1/2 avocado
1 nektarin eller persika
Finnerödjas ekologiska fruktdryck



Skär frukten i bitar och häll i det kärl du nu använder för att mixa i. Själv använder jag endast en stavmixer vilket funkar till en portion. Vid större mängd skulle jag tipsa om
att använda en blender eller annan apparat av större format och kaliber. Fyll på med dryck. Just Finnerödjas fruktdrycker finns i flera olika smaker som jag brukar variera bland och i dag blev det med smak av Granatäpple. Mixa. Klart!



Varsågod!


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails