måndag 16 juni 2008

Äntligen!


Har ni sett! Regnet öser ner! Visst har det kommit några få taniga droppar regn lite då och då de senaste dygnen. Men de hann knappt fuktat marken ens. I går kväll brakade de loss ordentligt. Bilden är tagen vid tiotiden, söndag kväll. Det fortsatte regna under natten. Men jag har sovit som en stock och vet inte om det regnat hela natten eller inte. Det har i alla fall regnat hela morgonen. Vid halvniotiden började det klarna upp och nu tittar solen fram. Kanske kommer det mer regn under dagen och det är sååååå välbehövligt här! Bönorna är bortom räddning men kanske finns det hopp för mina rödbetor ändå. De verkar annars liksom ha stannat i växten.

Det är ju inte svårt att lista ut var mina små klena rader av rödbetor, dill, morötter och lite annat är - ja, där det i stort sett bara är jord. Min odlingslott är egentligen hela längan, uppifrån och ned, till vänster om "jordplätten". Men jag får låna en rad av grannen att så på i år :) Och ja, bilden är extremt dålig då och jag hängde ut genom fönstret med kameran i en hand och var kanske mest exalterad över att regnet fullkomligt vräkte ner! Men trots den dåliga bilden ser man hur skadat det är där ute. Torrt och bränt och till och med sommarblommor är redan överblommade. Aldrig trodde jag att jag skulle längta efter regn men så är det och idag är jag glad.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails