fredag 22 mars 2013

Skål då

Domaine Clément Père et Fils earl.
La Colline, 69480 Lachassagne, France
Börjar dagen med lite Blanc de Blancs, Cuvée Réservée Brut, såhär en (o)vanlig fredag i mars. Mousserande vin från Frankrike som jag sparat i hur  många år som helst till det där "speciella tillfället". Ett tillfälle som bekant aldrig infinner sig. Smygöppnade flaskan redan igårkväll. Anledningen var den att jag kl 21:39 fick mail, i princip helt anonymt utan namn eller hälsning från någon, med ett nej på jobbet jag sökt och faktiskt (håll i er!) varit på intervju för.
Vafan liksom. Det där speciella tillfället kommer aldrig någonsin komma. Det vet vi ju. Att befinna sig "mitt i livet" och leva i fattigdom. Tack och lov att jag inte har barn!
Skål ta mig fan, som Jacob Dahlin skulle sagt om han var här nu.

***

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails