söndag 1 december 2013

Livet skriver kapitel

Alternativt livspussel
Första december idag och tideräkningen gör sig plågsamt påmind. Inte bara för att det råkar vara första advent, och julen åter närmar sig med stormsteg, utan för att jag idag varit arbetslös ett helt år. Det efter kortast möjliga anställning för en återkvalificering för ett så kallat arbetsvillkor, vilket krävs för att bli beviljad 300 dagar med arbetslöshetsförsäkring. Innan dess ännu fler dagar, veckor, månader och till och med år av arbetslöshet, praktik, fas 3-placering och allehanda sysslor.
Nära 250 jobbansökningar har jag skickat sedan dess, 228 för att vara närmare exakt. Imorgon väntar än fler ansökningsbrev på att skrivas. Snart är dagarna slut och ännu en praktikperiod står för dörren.
Jag vet inte längre vad jag vill, vad jag kan eller vad jag duger till annat än att andas in. Och andas ut.

Men hörni, trevlig advent på er! 
Nu sticker jag på på homeparty och ska lyssna
 till Gudrun Schyman.


***

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails