lördag 29 mars 2008

Tillökning i familjen


Har ni sett vilken raring! Min nya ögonsten och kelgris har fått en alldeles egen synlig plats i köket. Med den fantastiska "nollställningsfunktionen", tare, kan man använda vilka skålar, bunkar och annat som helst för att väga själva ingredienserna. Fiffigt va! Och den klarar ända upp till 5 kg! Min gamla pluttiga lilla hushållsvåg nådde max redan vid 250 g.
Och förresten har ju en annan klättrat på matnördsfronten. Efter det här inlägget fick jag visst till det till slut och knep titeln Veckans matnörd.
Jojominsann. Det bådar gott inför framtiden. Nu får jag väl bara ta att laga till något också med de pyttesmå fröna canihuafröna...


Ha en fantastisk lördag!

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Det var en lyxig hjälpreda, vad kul! Grattis till den fina utmärkelsen "Veckans matnörd" - bra jobbat!

Åsa sa...

nässelblom & choklad - Tack! jag måste säga att jag är lite stolt över utmärkelsen och att jag fick en liten plats bland landets matbloggselit (även om Lisa "glömt" ändra i högermenyn)

Och vågen! Jag väger allt som kommer i min väg :)
Jag hittade en butik som reade ut den, fast den var dyr i alla fall tycker jag. Men lite får man ju ändå unna sig i present ;-)

Related Posts with Thumbnails