måndag 17 mars 2008

Hur kunde jag glömma...


...min egen 1-årsdag? Eller min och min, det är väl snarare bloggen Miss Meisters mat med mera... som fyllt år. Jo men visst ser ni. Att Ekostore för ett par veckor sedan firade sitt ettårsjubileum gick väl ingen obemärkt förbi, hoppas jag. Och visst har jag haft tankarna i bakhuvudet att det snart är dags. Fick dock för mig att jag startade bloggen någon gång i mars. Men det visade sig att jag gjorde första inlägget redan den 26 februari 2007 och har ju nu funnits i över ett år! Jösses! Det kunde jag aldrig anat när jag började. En helt ny värld öppnade sig för mig. De första recepten var också bildlösa då jag inte hade någon kamera.


Men hur firar man det här då? Nytt utseende var ju ingen idé då jag ändrade på det redan vid årsskiftet. Annat innehåll? Nä, det får bli en annan blogg till det i så fall. Får se vad som händer. Jag tänker i alla fall fortsätta så gott jag kan. Upptäckte till min stora fasa att jag har närmare 50 mappar med "osorterade" bilder, mestadels på mat och en hel del nerkluddade ingredienslistor i en bok här på bordet... Säkert en veckas heltidsjobb, minst!



Men lite shout-outs måste det ju bli i alla fall. Det finns faktiskt en och annan som jag har att tacka för att Miss Meisters mat med mera... överhuvudtaget existerar. Egentligen hade jag min bloggdebut redan den 19 februari då allas vår Ilva tog mig under sina vingar och postade min bidrag till Cyberkocken på sin blogg. Och det var med rivstart jag kastades in bland matbloggarnas värld och tog hem folkets val i den omgången. Nu fanns här inte längre någon återvändo. Dags att skrida till verket och Miss Meisters mat med mera... föddes.
Men att bloggen finns kvar än idag beror till stor del på alla kommentarer! Utan dom hade jag inte blivit så långvarig här är jag övertygad om. Mest kommer de från andra bloggare förstås. Men det går att kommentera fast man inte har någon egen blogg. Det tog ett tag innan jag kom underfund med hur det fungerade. Och extra kul blir det om man svarar på kommentarerna. Många hittar ni i länklistan till höger men det finns oändligt många fler. Tack alla ni! Och ett alldeles särskilt tack går till den allra flitigaste av dem alla: Nässelblom & Choklad! Hon kan se fram emot ett paket med posten inom kort.



På återseende hoppas jag!

5 kommentarer:

Ilva sa...

GRATTIS! Och ååå vad fint med allt i lila, min favoritfärg. (o grönt såklaart) Tänk att jag tycker att det känns som om du funnits som blogg mycket längre, minst två år! Fortsätt att finnas och Stor kram!

Åsa sa...

Ilva - Tusen tack! Min favoritfärg också - hade ju hela bloggen i lila men det är sååå 2007 nu ;-) Jag kommer absolut fortsätta blogga. Fast det tar tid ibland mellan varven är det ändå svårt att låta bli.

Kram och tack igen för all din uppmuntran!

Nässelblom och choklad sa...

GRATTIS PÅ 1-ÅRSDAGEN! Vilka fina lila paket. Vad gulligt av dig att tacka mig sådär alldeles speciellt. Jag tittar förstås in och kommenterar för att jag gillar din blogg och det du bjuder på. Du är dessutom en av mina flitigaste besökare. Och flera gånger har vi av en slump gjort nästan exakt samma saker samtidigt. Jag har just fått en avi från posten så jag ska gå till paketutlämningen lite senare. Spännande! En stor grattiskram till dig!

Åsa sa...

nässelblom & choklad - Tack, tack, tack! Right back at yaa!

Hoppas den kommer väl till användning :)

Nässelblom och choklad sa...

Jag har hämtat mitt paket som just precis ser ut att vara just det paketet på bilden! Tack snälla, snälla du för den underbara boken! Mer utförlig rapport kommer längre fram - jag ska förstås både läsa och provlaga! KRAAAAAAAM!

Related Posts with Thumbnails