onsdag 6 februari 2008

I'm Cuba!

Haha! Jag kunde inte låta bli. Under min tur i fotokedjan ordlösa onsdag ramlade jag på denna roliga quiz: Vilket land är du? Jag tvekade en stund om jag verkligen skulle göra detta inlägg då beskrivningen inte är direkt smickrande men jag tycker det var ganska kul ändå. Man kan dessutom kan beställa t-shirts med detta tryck Vilket i mitt fall säkert inte skulle göra saken bättre ;) Så, av alla länder i världen är jag alltså Kuba. Go figure.



You're Cuba!
How bad can you really be? So many people have said so many bad things about you, but you know they can't all be true. Not even most of them.
You went a little crazy for a while, but now you're just getting older and tired of all the nasty stuff people think about you. You could use a little more money and you really wish people wouldn't keep leaving you for richer people, but other than that, things aren't so bad. You really like used military clothing.


Take the Country Quiz at the Blue Pyramid

9 kommentarer:

görel sa...

Du får väl fira med glas rom och en cigarr! ;-)

görel sa...

... en FLASKA rom och en cigarr ska det naturligtvis vara. Du är ju ändå Kuba.

Åsa sa...

görel - Hahaha! Ja det låter inte så dumt juh :) Får ta på mig speciella t-shirten och kepsen med che/cubatema en kväll och riktigt njuta av tillvaron :)

Anonym sa...

Själv blev jag Mexico.. Får dricka tequila :-)

Åsa sa...

"anonym" fast jag tror jag vet vem du är ;) - Ska vi byta? Jag har ju i alla fall tequila så det räcker och blir över ;) och dessutom måste du ju komma i cubastämning nu inför trippen :)

Nässelblom och choklad sa...

Cuba, har ju definitivt sina bra sidor också! Haha...Klart att jag också blev tvungen att testa. Jag blev Italien, ett land jag gillar. Dock var inte beskrivningen helt smickrande...Men jag firar gärna med un bicchiere di vino rosso stasera! :)

Åsa sa...

nässelblom & choklad - Ah, du kan italienska! Jag kan bara si, si typ men listade allt ut ändå. Sitter oxå här med ett glas rött :) som lustigt nog kommer från just Italien :)

Italien är verkligen ett land jag skulle vilja resa till. Brukar titta på "Solens mat" på SVT och drömmer mig bort till en soligare tillvaro :) Cuba skulle förvisso också vara trevligt att få se någon gång. Säkert en spännande och intressant upplevelse.

Nässelblom och choklad sa...

Cuba är nog ett väldigt intressant land att besöka. Sen är det klart att Italien är svårt att motstå när man ser på Solens mat. Hur härligt är inte det. Italien har dock två sidor - en alldeles underbar med god mat, vackra landskap och kultur samt generösa människor, men faktiskt en lite tristare också med kaotisk trafik, gräsliga industriområden och korruption. Men plussidan vinner förstås.

Åsa sa...

nässelblom & choklad - så sant, så sant. Och med 39 partier i riksdagen... kan det bli annat än kaos. Tur att vi ändå kan njuta av maten :)

Related Posts with Thumbnails