torsdag 21 februari 2008

Palak paneer

Det är inte ofta jag äter ute på restaurang. När det väl händer blir det lite av en fest för mig. Även om det så bara är på en indisk lunchrestaurang. Med tanke på denna sällsamhet är det kanske lite tråkigt att vid tillfälle äta samma mat. Men det är helt otroligt vad samma rätt ändå skiljer sig åt mellan de olika restaurangerna. Åt nyligen en så god palak paneer - spenat och ost. På ett annat ställe där jag åt i höstas var jag inte det minsta imponerad där deras palak paneer mest var som en dal på spenat istället för linser. Den var t o m lite brun-orange i färgen och inte alls grön av spenaten.
Fick nu då för mig att laga egen palak paneer. I alla fall spenacurryn. Fastän osten finns att köpa hos Bangatans Indiska livs ett kvarter bort, jag använde momen tofu istället. Har hittat en hel del indiska matbloggare där den ena rätten efter den andra får snålvattnet att rinna. Måste säga att jag blev rätt nöjd ändå med det här receptet, och det trots att den inte alls smakade som den jag åt senast på restaurang. Ska absolut leta fler recept och pröva igen. Kolla in madam Manjula här som lagar sin palak paneer.





Det finns hur många härliga filmer om hur man lagar palak paneer och annan indisk mat.

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Very, very good! Vad härligt att titta på indisk matlagning.

Åsa sa...

Yes, yes! Very, very good. Kanske är det dags att ta vårat bloggande till nästa nivå? YouTube - here we come! ;-)

Related Posts with Thumbnails