onsdag 6 februari 2008

Ordlös onsdag


Ta en sväng i galleriet via Nejma


20 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Ojojoj, bäst att ta det försiktigt på den isen!

Anonym sa...

Kul tolkning!
Vissa skyltar borde man plocka bort med tanke på att budskapet inte går hem:)

Anonym sa...

*fnissar* Ja nog kan man väl säga att den är svag alltid nog när den inte existerar...

Admin sa...

Den där skylten skrattar vi åt varje år! :-) Kul att få se den här.

Åsa sa...

nässelblom & choklad - ja, det är ju just det - var är den då? Isen?

think twice - Tack! Tror inte jag sett is alls i vinter. Någon tidig morgon har en och annan vattenpöl haft en tunn skare. Saknar faktiskt vintern lite grann.

fru a - precis vad jag tänkte igår morse :)

maleé - Ja den tillhör liksom "inventarierna" i parken. Äntligen hade jag tid och kameran med mig. Brukar jogga förbi där annars.

Nejma sa...

Ja, den isen skulle jag definitivt se upp med. ;-) En UNDERBAR bild!!!! Tack för den!

Mildamakter sa...

*skrattar*, ja sådana skyltar kan man få se i parkerna här i stan också...hela året, precis som skyltarna vid grusgångar som säger att vid halka sandas inte gången. Dessa skyltar sitter uppe året runt de med...

Randi sa...

Härlig bild - Bra fångat!
Det är lätt att man förbiser såna här skyltar.

Anonym sa...

Haha...den bilden gjorde mig glad (fast borde bli tvärtom eftersom jag fortfarande väntar på vintern)

Frukostflingan sa...

Kul med skyltar, som varnar för något som inte finns, men visst kan det vara irriterande att se den varje dag!

Anonym sa...

Men vilken tur att de satte upp den skylten, för det lär ju vara många som testar. Bra fångad bild!

Wickans värld sa...

Det är ju klart!! Finns det nån is på det vattnet MÅSTE den helt enkelt vara svag!!

Pumita sa...

Haha, jag lovar att gå försiktigt så jag inte snubblar på isbergen... ;)

Della sa...

Haha, bra fångat. Då vet jag att jag ska vara försiktig.

Åsa sa...

Den var bra! Ibland får man många bra råd, men just detta känns lite överflödigt =)

Anonym sa...

Haha..ja den skylten har nog gjort sitt.

Åsa sa...

nejma - Varsågod! :)

mildamakter - Ja det kanske skulle vara meckigt att sätta dit och ta bort hela tiden. Om det bara hade varit is överhuvudtaget i vinter...

randi - Denna gråmulna morgon lös liksom skylten upp lite men än finns ingen is i sikte.

gunnel - Exakt! Håller med dig. Väntar också på "riktigt" vinter :)

frukostflingan - Fast det borde ju finnas något att varna för. Jag liksom Gunnel väntar ju fortfarande på att vintern ska komma men den envisas och lyser med sin frånvaro ;)

anna - Tack! Hehe, det var fullt med änder som kom simmande emot mig. Kanske ett tips för den våghalsige att inte ens försöka testa ;-)

wickans värld - Eller hur! :)

pumita - :) isberg! Den synen lär vi aldrig se här ;) Kanske är det lite konstigt att längta efter kyla, is och riktig vinter ändå.

della - Bäst att ha våtdräkten på ;)

åsa - Jo särskilt när det inte varit is där på väldigt väldigt länge. Inte ens en liten tunn skorpa i något hörn har bildats i år.

marianne - Visst känns det så. Fast som en liten färgklick i dimman lös den upp min morgon i alla fall :)

Anonym sa...

Undrar om den är lika svag året om :0)

Nina sa...

Himlans bra med varningen, den drivisen var inte att lita på....
Flyter förbi otroligt snabt efter som man inte ser den...

Åsa sa...

solgudinna - Ja, det verkar inte bättre i alla fall ;) Och se vad grönt det är i gräset. Ingen vinter här inte.

nina - Hahah! Så fort att den inte fastnade på bild ;-)

Related Posts with Thumbnails