lördag 11 december 2010

Endast två veckor kvar till dopparendagen

Idag en dag sådär mittemellan två andra dagar

Idag en dag som är fel på alla sätt och vis.

Lördag och två veckor kvar till jul. Inte kan väl någon ha tid att blogga eller ens vara ute på nätet nu? Det bakas, shoppas och fejas säkert som aldrig förr ute i stugorna. Eller? Här hittade jag en till som inte heller är så vidare förtjust i julen. Sara. Hon beskriver det hela så ruskigt bra så läs gärna hennes inlägg. Precis så känns det.

Och så kom ju vintern och hälsade på igen. En aning tidigt för oss här i väst i alla fall som förutom förra årets vinter är vana vid grått väder. Dis, fuktigt och råkall luft. Fuktigheten och det relativt milda vädret i väst ger också konsekvenser på våra vägar. Det blir mycket mycket is här. Dålig snöröjning är naturligtvis en stor bidragande orsak. I onsdags kom någon decimeter snö under eftermiddagen och kvällen. Tjugofyra timmar senare var det fortfarande inte skottat här utanför. Det är förresten inte skottat alls på vägen utanför i år.
Igår kväll och inatt har det regnat på all denna snö och det är en ren mardröm att försöka ta sig fram på trottoarerna nu. All den vita fluffiga snön har blivit grå, smutsig och tung. Som på våren förutom att det är några månader kvar till dit.

Äsch, det här blev ingen bra dag. Så många saker på sysslolistan som vänta på att bli strukna. Eftermiddagen är redan långt gången och pyjamasen sitter fortfarande på kroppen. Jag ska villigt erkänna att jag är purken för all is ute och jag har inte kunnat cykla på flera veckor.
Jag sträckte mig på graderingen för två veckor sedan och kan inte heller träna fullt ut vilket också gör mig grinig.
Så har jag proppat i mig en massa lussekatter. Gott. Men jag och mitt missbruksbeteende har inga gränser och det är antingen eller. Jag som kämpat med vikten i ett halvår nu är inte ens halvvägs till målet jag trodde jag skulle nå till jul. Nån sa att man kunde gå ner 5 kg på en månad. Jag har inte ens klarat det på halvår!

Idag är fel på alla sätt och vis.


Imorgon är en annan dag

4 kommentarer:

em sa...

Har också haft en felig dag - det är inte oss det är fel på, utan dagen!
Går man ner fem kilo på en månad, kan man nästan vara säker på att gå upp dem snabbt igen. Ta't piano!
sov gott!
Margaretha

Åsa sa...

Margaretha - Hehe, sover inte du nu? ;) Har spenderat en massa tid kollat på tokiga kattfilmer idag tack vare dig :) Var tvungen att posta den lilla söta trötta på min fb-sida och jösses vad mycket kul det finns att uppehålla sig vid för att slippa tvätta golv, städa bakom spisen, klippa håret, vika tvätt eller vad det nu kan vara :)

Sara sa...

De där dagarna... :(
Här kan jag i alla fall trösta mig med att det är femton grader och sol.
STyrkekram till dig!

xxx
Sara

Åsa sa...

Sara - Tack! Right back at ya. De har en förmåga att komma lite tätare såhär när det lackar mot jul.
Och du, 15 grader och sol är som värsta midsommarvädret!

Related Posts with Thumbnails