lördag 4 december 2010

Fjärde december och julmarknad i Haga


Då var det lördag igen. Min sista dag på praktiken var i tisdags och jag har hunnit läsa ikapp mig lite lite bland bloggar och annat matnyttigt på nätet. Kanske är det bara jag som upptäckt det först nu men är det inte ovanligt många nätjulkalendrar i år? Lucköppningar nästan varthän man klickar sig fram.

Upptäckte något i mitt Twitterflöde igår om Fontanas julkalender men kan inte hitta något i kalenderväg på deras hemsida. På deras fb-sida gör de också reklam för julkalendern men länkar bara till startsidan. Tvivlar på om det verkligen finns en julkalender hos Fontana... Kan det helt enkelt vara fusk? Vill de bara öka sin trafik?
Julkalender eller ej, tidigare i höst bjöd Fontana in svenska bloggare att lämna bidrag på deras godaste recept med fetaost (och andra Fontanaingredienser som t ex oliver och soltorkade tomater). Ännu en av alla roliga mathändelser som passerade revy för mig. Dock hann flera av mina bloggvänner med att sno ihop recept och inlägg. Deras och andras goda bidrag hittar du i Receptfoldern. Har du ett fb-konto är det bara att *like* på t ex Mikaela Mars bidrag. Vill du få mer inspiration av henne skulle jag föreslå att du kikar in på hennes matblogg Njutmat enligt Mikkan.


I ett försök att uppbåda någon typ av julstämning bär det nu av på julmarknad i Haga och sen en tur till Aspen för en nätfri helg.


Önskar er alla en trevlig lördag och skön 2:a advent!

1 kommentar:

Mikkan sa...

gulle dej! :)

Hoppas din helg är fin, åsa!

Related Posts with Thumbnails