söndag 5 december 2010

2:a advent


December går alldeles för fort. Kanske är det just för advetsljusen? Eller datumljuset? Inte brukar vi räkna ner dagarna på detta vis annars. Det känns som att december går ännu fortare än vilken annan månad på året. Trots att det idag redan är 2:a advent har jag fortfarande inte tänt första ljuset av de fyra adventsljusen. Brukar komma ikapp mig och alla andra fram på julaftonen.

De julklappar jag ger bort består alla i stort sett av något ätbart. Det kan vara saker jag bakat, kokat och lagat. Eller så målar jag, klipper, klistrar osv. Är det något jag köpt så får paketet i sig bli ett litet projekt. Älskar att slå in paket! Papper, snören, tejp, torkade saker, band etc och jag är lycklig.


Kanske har du nu fullt upp med allt julstök och själv kommer ge bort en massa mat är du väl ändå sugen på att själv få en matfylld julklapp? I så fall ska du genast klicka dig hit och vara med i jullotteriet på Taffel! Det enda du behöver göra är att skriva varför just du förtjänar det godaste av det goda. Taffel gillar ju som vanligt fjäsk och inställsamhet och i dessa juletider skulle ett välskrivet julrim också sitta fint. Maila till: veckansvinst/kanelbulle/taffel/punkt/se .
Skriv antingen SENAPSBONANZA eller MATSKATT i rubriksfältet.


Lycka till!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails