söndag 19 december 2010

Halkan slår hårt här i väst


Det är inte bara ute på Göteborgs gator och torg man halkar omkring. Även här på min blogg halkas det runt. Periodvis är jag före mig själv och har flera inlägg klara men så var inte fallet nu i helgen. Dessvärre råkade jag bli plötsligt sjuk och fick lägga alla sysslor åt sidan. Nu börjar jag hämta mig igen och skall försöka jobba igen med bloggen. Insåg just att jag postade fredagens inlägg idag (söndag) utan att alls kommentera det snedsteget.
Har postat nedräkningen/bloggkärlek/min önskelista varje dag i december och har intentionen att fortsätta i samma takt. Det är ju trots allt bara fyra dagar kvar (och sex inlägg). Varje inlägg innehåller länkar till bloggar som betyder något för mig. Personerna bakom bloggarna är matintresserade, vänner, bekanta, intressanta, snälla, duktiga, läsvärda, roliga, ambitiösa, hjälpsamma på alla sätt och vis. De är alla värda att uppmärksammas, tackas och jag kan inget annat än uppskatta allas kommentarer, inlägg, idéer och goda smarta lösningar vad gäller matlagning och bakning.


Så för att höja stämningen lite mer såhär några dagar innan dopparedagen är det väl dags att kranka upp volymen och spela julmusik för hela slanten. GP listar "julplågorna" enligt Stim. En lista med svenska låtar och en med internationella. En av de svenska låtarna hittade jag inte på Spotify men här får ni en länk till Youtube där Julgryning vaknar går att höra. Ska villigt erkänna att det är en melodi jag inte alls känner igen. Kanske är jag ingen stor radiokonsument utöver pratiga P1 men låtarna från den internationella listan är alla lika välkända.



Kanske är det Pyret som har rymt. Hon vill nog inte bli någon julskinka.
Tror att hon
hellre vill bli Ingos husdjur :)




Ingenting är värt att stressa, halka, bryta lårbenshalsen eller få hjärtinfarkt över, så ta det bara lugnt i veckan. Julen kommer och går vare sig vi vill eller ej.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails